Köpvillkor

Giltighet

Genom att göra ett köp via Nätfönsters hemsida eller via e-post eller telefon är följande avtal mellan kunden (dig), och näringsidkaren (Nätfönster via Patrik Woss AB) juridiskt bindande tills vidare. Direkt efter att ordern har lagts av dig kommer Nätfönster skicka ut en bekräftelse via e-post till den e-postadress som anges i din kundprofil eller, om du valt att inte skapa ett konto, den e-postadress som du angivit i din beställning. Det är ditt ansvar att lämna en fungerande adress och att noggrant kontrollera orderbekräftelsen för eventuella fel. Det är viktigt att du kontaktar oss omedelbart om du vill ändra eller rätta till eventuella detaljer i din beställning. När en skräddarsydd produkt har börjat tillverkas kan inga ändringar i ordern göras. Information om orderns status är tillgänglig via kundkontot när som helst. När ordern har skickats kommer en e-postbekräftelse skickas till kunden som innehåller eventuella länkar för spårningen av paketet. Vid kundens mottagande av varorna anses avtalet som avslutat.

Leverans

Förväntad leveranstid anges i beskrivningen på varje produkt. Om dina varor inte levererats till dig inom överenskommen tid har du rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka i de fall då dröjsmålet kan påvisas ligga hos Nätfönster (Gäller ej företagskunder). Du har i detta fall även rätt att begära skälig ersättning för de eventuella utlägg och kostnader du haft. Kontakta kundservice så hjälper vi dig.

Ångerrätt

I enlighet med lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL 2005:59) har konsumenten som huvudregel ångerrätt. Avser distansavtalet en specialanpassad produkt som tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller har en tydlig personlig prägel gäller inte ånger- bytes- eller returrätt. *Genom detta avtals godkännande godkänner du att ångerrätten ej gäller vid köp av Nätfönsters specialtillverkade produkter* Specialtillverkade produkter inkluderar även färdiga designförslag och val av mått från standardstorlek. Vad avser övriga produkter gäller huvudregeln och konsumenten har då rätt att frånträda ett distansavtal. Konsumenten ska meddela Nätfönster senast 14 dagar efter att varan är mottagen att konsumenten vill ångra köpet. Nätfönster ser gärna att konsumenten meddelar via e-post: patrik@enjoy-life.se eller via kontaktformuläret på webbsidan under “Kontakt”. Senast 14 dagar efter meddelandet måste Nätfönster ha mottagit varan för godkänd retur. Nätfönster kommer återbetala pengarna för produkten efter godkänd retur. Redan debiterad frakt samt eventuella tilläggstjänster återbetalas ej. Konsumenten står för returfrakten. Returnera varan i originalförpackningen. Nätfönster får göra avdrag för värdeminskning om varan returneras i sämre skick eller kan betraktas som begagnad. Företag saknar rätt att returnera varor.

Reklamation

Vid defekt produkt eller felaktig montering av oss gäller reklamationsrätten. Vi ansvarar då för att ersätta den defekta produkten, alternativt göra om monteringen och står för alla extra kostnader knutna till reklamationen.

Retur- och reklamationsvaror skickas till följande adress:

Patrik Woss AB / Nätfönster
Bagaregatan 63A
611 30 Nyköping
Sweden

Garanti

Vi lämnar via MTH AB 10 års garanti på mekanismen i våra produkter.

Överensstämmelse

Vi reserverar oss för att färger och nyanser på hemsidans bilder kan skilja sig från verkligheten. Färgåtergivningen skiljer sig från skärm till skärm och därför utgör bilderna inte en exakt färgreferens utan skall ses som vägledande.

Service

Vi strävar efter att hålla nere våra omkostnader för att på så sätt kunna erbjuda konkurrenskraftiga priser på våra produkter. Detta innebär bl a att vi inte har någon telefonsupport. Vi hanterar all kundservice via e-post och svarar oftast direkt. Vårt mål är dock att svara på all e-post inom 24 timmar. Använd gärna kontaktformuläret på webbsidan.

Personuppgifter

Nätfönster är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter kommer att behandlas av Nätfönster för att administrera kundrelationen. Varken personuppgifter eller e-postadress lämnas ut till oberoende part. Läs mer i vår integritetspolicy här.

Tvist

Eventuell tvist ska lösas av Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från Nätfönsters sida, som gör att Nätfönster ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att Nätfönster befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.